Algemene voorwaarden

AUTEURSRECHT:
Niets van deze algemene voorwaarden mag geheel of gedeeltelijk en op welke wijze dan ook worden overgenomen of gekopieerd!  Artikel 10  lid 11 van de auteurswet  van het wetboek van strafrecht.  

IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMER:
Atelier Hobbekol
Bezoekadres: Kruisstraat 73 8307 AC Ens.
Mobiel: 06-40497443
Vast nummer: 0527-251249
info@atelierhobbekol.nl
Rekeningnummer: NL64 RABO 0143626221 t.n.v. G. Wijnstok 
Vanuit het buitenland BIC: RABONL2U
Atelier Hobbekol staat ingeschreven bij de kamer van koophandel te Lelystad onder nummer 32169766.
BTW nummer: NL001657167B96
Alle prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten tenzij anders op de desbetreffende pagina wordt vermeld!
Bij betaling ALTIJD het ordernummer vermelden!


INHOUDSOPGAVE:
Artikel   1 -  Privacy Policy
Artikel   2 -  Algemeen
Artikel   3 -  Betaling en levering
Artikel   4 -  Verzendkosten
Artikel   5 -  Garantie 
Artikel   6 -  Retourrecht
Artikel   7 -  Waardevermindering
Artikel   8 -  Veiligheid en aansprakelijkheid
Artikel   9 -  Verlies of schade
Artikel 10 -  Opzegging/ontbindingsrecht/afkoelingsperiode en het recht van retour
Artikel 11 -  Ontwerpen van sieraden
Artikel 12 -  Reserveren van een sieraad of artikel
Artikel 13 -  Hondensieraden en sierhalsbanden
Artikel 14 -  Cadeaubonnen en kortingscodes
Artikel 15 -  Het boeken van een workshop
Artikel 16 -  Reiskosten
Artikel 17 -  Extra kosten
Artikel 18 -  Uitverkochte artikelen
Artikel 19 -  Informatie over materialen en afbeeldingen
Artikel 20-   Reparaties
Artikel 21 -  Overeenkomst
Artikel 22 -  Nieuwsbrief
Artikel 23 -  Privacy Policy en cookies
Artikel 24 -  Klachten 
Artikel 25 -  Klachtenregeling
Artikel 26-   Controle op echtheid reviews/beoordelingen

 
ARTIKEL 1. PRIVACY POLICY:
1. Atelier Hobbekol respecteert de privacy van haar klanten en voor de Privacy Policy regels verwijzen wij je naar de pagina: Privacy Policy.
2. Op grond van de geldende Nederlandse en Europese wetgeving heb je als betrokkene bepaalde rechten met betrekking tot de persoonsgegevens die door of namens ons worden verwerkt. Wij leggen in de volgende zinnen uit welke rechten dit zijn en hoe je je op deze rechten kunt beroepen. In beginsel sturen wij om misbruik te voorkomen, afschriften en kopieën van je gegevens enkel naar je toe bij het ons bekende e-mailadres. Mocht je liever prijs stellen om de gegevens op een ander e-mailadres of b.v. per post te ontvangen, dan zullen wij vragen je te legitimeren.
Als je vermoedt dat wij jou gegevens op de verkeerde manier gebruiken, dan heb je het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
3. Verder heb je inzage in alle gegevens die op jou als persoon betrekking hebben. Je ontvangt dan binnen dertig dagen een reactie op jouw verzoek. Als je verzoek wordt ingewilligd dan sturen wij je op het bij ons bekende e-mailadres een kopie van alle gegevens met een overzicht van de verwerkers die deze gegevens onder zich hebben, onder vermelding van de categorie waaronder wij deze gegevens hebben opgeslagen. 


ARTIKEL 2. ALGEMEEN:
1. De prijs van de artikelen zijn per stuk tenzij anders vermeld, zolang de voorraad strekt en inclusief BTW maar exclusief verzendkosten.
2. Alle artikelen worden in Euro's (€) aangegeven.
3. Alle artikelen worden verzonden via PostNL.
4. Het minimale bestelbedrag is 10 euro exclusief verzendkosten, kortingen en eventueel btw!
De verzendkosten blijven echter hetzelfde als voorheen namelijk het tarief van €4,95 bij PostNL wordt bij ons verstuurd voor €3,95 brievenbuspakje met Track&Trace. Wat inhoudt tot 2 kilo en alles wat door de brievenbus past.
Pakketpost voor artikelen die vanwege hun afmeting niet door de brievenbus passen en die bij PostNL €7,95 kosten, versturen wij binnen Nederland voor €6,95 met Track&Trace. Wil je het pakketje voor het goedkopere tarief zoals b.v. brievenbuspost of een andere vervoerder laten verzenden, dan is dit mogelijk door dit te mailen naar info@atelierhobbekol.nl. Het risico op zoekraken of beschadigen van het pakketje wordt dan wel voor jezelf, omdat wij standaard via PostNL verzenden en hiermee vervalt het risico voor ons!
5. Al de artikelen die in deze webwinkel staan zijn ook na telefonische afspraak via het atelier te bekijken en/of te kopen. 
6. Tevens kunnen op dit adres (na telefonisch overleg en op afspraak) bestelde goederen die via de webwinkel gedaan en betaald zijn na 10 uur s 'ochtends afgehaald worden. 
7. De afbeeldingen die te zien zijn bij de sieraden en de producten worden zo goed als mogelijk gefotografeerd en het liefst bij (zon)daglicht gemaakt om de kleuren zo echt als mogelijk te laten overkomen. Het kan echter voorkomen dat er toch enig kleurverschil optreed. Dit is niet te voorkomen en wordt zo nihil als mogelijk is gehouden!


ARTIKEL 3. BETALING EN LEVERING:
1. De knop: 'Bestelling voor akkoord tot betaling bevestigen' is definitief en brengt een betaalverplichting met zich mee!!! 
2. Contant of overmaken binnen 5 dagen en o.v.v. het ordernummer op de bankrekening van Atelier Hobbekol:
t.n.v. G. Wijnstok. Rabobank: NL64 RABO 0143 6262 21  Vanuit het buitenland is er een BIC-code nodig. BIC: RABONL2U
Zodra de betaling op de rekening van Atelier Hobbekol ontvangen  is worden de artikelen verzonden.
Indien je niet tijdig aan de betalingsverplichting(en) voldoet en nadat je door ons bent gewezen op de te late betaling en een herinneringsmail hebt ontvangen om alsnog binnen 3 dagen tot betaling van het verschuldigde bedrag over te gaan, wij gerechtigd zijn om na het uitblijven van de betaling binnen deze betalingstermijn over het nog verschuldigde bedrag, de wettelijke 15% rente te berekenen en zijn wij gerechtigd de door jou gemaakte buitengerechtelijke incassokosten bij je in rekening te brengen.
3. Levering geschiedt uiterlijk binnen 30 dagen, maar wij streven ernaar om nadat de betaling op de rekening van Atelier Hobbekol bijgeschreven staat, de bestelling nog dezelfde dag te versturen.
Je krijgt de factuur van de bestelling via de mail toegezonden. Als je toch een papieren factuur mocht willen hebben kan dit aangegeven worden tijdens het bestellen in het vak opmerkingen. Hier wordt dan wel €1,25 administratiekosten voor gevraagd. 
4. Door regelgeving zijn we verplicht een andere mogelijkheid aan te bieden waarbij je achteraf kunt betalen.
Wij hebben voor de optie betalen bij afhalen gekozen, hierbij reserveer je het pakketje via de webshop en op afspraak aan huis, kun je je bestelling na 10 uur s' ochtends af komen halen.
Bij ons kan er contant of via PIN afgerekend worden en wordt er op deze manier ook nog eens €3,95 brievenbuspakje of €6,95 pakketpost op de verzendkosten bespaard! 
5. Overschrijding van de leveringstermijn van 30 dagen door Atelier Hobbekol aan jou, geeft deze laatste geen recht op schadevergoeding! Je hebt hierbij het recht om de bestelling te annuleren en wij zullen dan onmiddellijk en uiterlijk binnen 30 dagen tot terugbetaling overgaan van de goederen en eventuele verzendkosten die om welke reden dan ook niet geleverd konden worden.
6. Andersom heeft Atelier Hobbekol het recht om de koop te ontbinden als er na 8 dagen nog steeds geen betaling heeft plaats gevonden!
7. (FACTUUR OF PAKBON MEESTUREN): 
Je krijgt nadat er betaald is een mail met daarin een uitgebreide bon van de bestelling, die je zelf uit kan printen of op kan slaan op de computer. Mocht je echter toch een papieren exemplaar willen ontvangen, geef dit dan tijdens het bestellen aan in het vakje 'opmerkingen'. Je dient er echter wel rekening mee te houden dat we €1,25 per factuur vragen. Dit vanwege de kosten (tijd, papier, inkt, stroom, slijtage van printer) die het met zich meebrengt, maar nog belangrijker vinden wij de natuur waar dit echt een aanslag op is! 


ARTIKEL 4. VERZENDKOSTEN: 
1. Bestellingen of aankopen die binnen Nederland met brievenbuspakje verstuurd worden zijn vanaf 50 euro vrij van verzendkosten!
2. De verzendkosten tot een gewicht van 2 kilo zijn €3,95 voor brievenbuspakje met Track&Trace. Dit is inclusief verzend en verhandelingskosten en zijn altijd voor de consument.
Vanaf 2 tot 10 kilo en wat niet door de brievenbus past hanteren we €6,95 pakketpost. (Zie voor verdere info m.b.t. de verzendtarieven de pagina: Verzendkosten/Levertijd).
Wil je voor normaal en goedkoper tarief te weten brievenbuspost of een andere vervoerder de goederen laten verzenden, dan is dit mogelijk door contact op te nemen met info@atelierhobbekol.nl maar het risico van zoekraken of beschadigen van het pakketje wordt dan wel voor jezelf en hiermee vervalt het risico voor atelier Hobbekol!
3. Mocht een sieraad of artikel achteraf niet via brievenbuspost verstuurd kunnen worden vanwege de afmeting, gewicht en/of het risico van beschadiging, dan wordt het als pakketpost verstuurd. Hier komt dan tot 10 kilo €3,00 aan verzendkosten bij op het totale bedrag van €3,95 wat al is overgemaakt. Dus de totale verzendkosten voor jou als klant komen dan op €6,95. Mocht dit laatste blijken dan nemen wij voordat de artikelen verzonden gaan worden contact met je op. Uiteraard worden pakketten zwaarder als 10 kilo berekend volgens PostNL tarief. 
4. Voor het versturen van artikelen naar het buitenland gelden de tarieven die PostNL hanteert. Echter bieden wij voor het versturen naar België je bestelling tegen een gereduceerd tarief aan welke in de webshop te vinden zijn onder: Verzendkosten/Levertijd'. Hierbij zijn de tarieven van verzending die in de webshop staan dan ook niet van toepassing en gelden alleen voor Nederland!  
5. Mocht je liever een sieraad of artikel uit eigen afweging aangetekend, verzekerd verzenden, of als pakketpost laten versturen, dan komen de extra kosten voor rekening van jezelf!  Deze keuze kan tijdens het bestellen aangegeven worden in het vakje opmerkingen, of via de contactpagina, Wacht dan met betalen tot  Atelier Hobbekol contact met je op heeft genomen en waarin het uiteindelijke bedrag vermeld staat om over te maken. Tarieven hiervan zijn terug te lezen onder het kopje 'verzendkosten/Levertijd' onderaan alle pagina's.


ONJUISTE ADRESSERING! 
Het komt nogal eens voor dat er pakketjes naar ons teruggestuurd worden omdat het adres niet correct is opgegeven.
De postcode en het huisnummer zijn de belangrijkste gegevens!  Als je deze verkeerd opgeeft zal het pakket  altijd naar ons teruggestuurd worden! De kosten die hier uit voortkomen doordat we het nogmaals naar jou op moeten sturen, zijn wij dan helaas genoodzaakt aan je door te berekenen. Mocht het pakketje zoekraken doordat er aantoonbaar de verkeerde adresgegevens aan ons zijn doorgegeven, dan zijn wij niet aansprakelijk voor terugbetaling van het vooruitbetaalde bedrag! Controleer VOORDAT de bestelling definitief geplaatst wordt NOGMAALS de adresgegevens op de orderbevestiging!


ARTIKEL 5. GARANTIE:
1. De garantie bedraagt 3 maanden vanaf de datum van aankoop en geldt tevens ook voor reparaties vanaf de datum dat het gerepareerd en naar jou toegezonden is.
2. EXTRA SERVICE. Ook na de garantietijd van 3 maanden zijn wij bereid om een eventueel defect te bekijken en kosteloos te repareren. Dit is echter NOOIT vanzelfsprekend en wordt per geval bekeken en geldt als EXTRA SERVICE!


ARTIKEL 6. RETOURRECHT: 
1. Je hebt het recht om binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden de artikelen te retourneren. Dit kan je binnen 14 dagen nadat je je bestelling hebt ontvangen doen, door dit schriftelijk te melden d.m.v. een mail naar info@atelierhobbekol.nl en door gebruik te maken van het formulier voor ontbindingsrecht. (Telefonische retouren worden NIET in behandeling genomen)! Hierna krijgt je nogmaals 14 dagen de tijd om het artikel retour te sturen. Als een product beschadigt of aantoonbaar gebruikt retour komt, zullen wij de schade in mindering brengen op het aankoopbedrag! Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag plus de volledige verzendkosten die betaald zijn en binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen isDe kosten van het retour sturen is volledig voor jezelf! Atelier Hobbekol is NIET aansprakelijk voor vermissing van het retour gestuurde pakketje door de consument!
2. Uitzondering hierop zijn artikelen die vanwege hychiënische redenen niet retour gestuurd kunnen worden, als de verzegeling is verbroken! 
Uiteraard worden deze als de verzegeling nog intact is, wel teruggenomen. 
3. Artikelen die teruggestuurd worden (het liefst in originele verpakking, maar in ieder geval deugdelijk verpakt) zullen terugbetaald worden, maar altijd nadat er via de mail of via het contactformulier contact is opgenomen, al dan niet met het retour formulier! Pakketjes die als retour afzender verstuurd worden, ongefrankeerd worden verzonden, of waar te weinig betaalde porto op zit, worden NIET teruggenomen! 
4. Artikelen die speciaal voor jou als consument besteld waren worden ook niet retour genomen, deze vallen onder maatwerk!


ARTIKEL 7. WAARDEVERMINDERING:
1. Wij verpakken de gekochte sieraden zo dat je ze aan alle kanten goed kan bekijken, passen en keuren. Mocht het product toch uitgepakt worden dan dient dit alleen om de artikelen te bekijken en/of uit te proberen, maar niet meer dan benodigd om het artikel te kunnen beoordelen en dan alleen voor zover dat nodig is voor een goede beoordeling van het product! Bij het verbreken van de verzegeling is je bestelling definitief! Komt een artikel retour waarvan het zegel is verbroken of wat volgens ons aantoonbaar meer dan noodzakelijk is gebruikt en er is hierdoor schade of slijtage ontstaan, dan wordt deze schade in rekening gebracht bij de consument. Hierbij wordt het terugbetaalde aankoopbedrag verminderd met de schade die is ontstaan. Er wordt dus alleen de restwaarde plus de verzendkosten die zijn gemaakt om het artikel te kunnen bestellen, terugbetaald.
2. Artikelen waarvan aantoonbaar meer dan noodzakelijk gebruik is gemaakt, vallen hiermee onder waardevermindering en deze schade zal naar alle redelijkheid worden verrekend op het oorspronkelijke terug te betalen bedrag!


ARTIKEL 8. VEILIGHEID EN AANSPRAKELIJKHEID:
1. Kinderen dienen sieraden altijd onder toezicht te dragen! Laat een baby of peuter NOOIT alleen met sieraden of speeltjes omdat ze dit in de mond kunnen stoppen en er stikgevaar dreigt! Bovendien zien kinderen kralen vaak aan als snoepjes en steken dit niet zelden in hun mond. Daarom ook het advies om sieraden, kralen en andere artikelen die je koopt, bij al te kleine kinderen uit de buurt te houden en er minstens op toe te zien dat ze er niet alleen mee spelen of het dragen! 
Ouders dienen er zelf op toe te zien dat de sieraden onder toezicht door hun kinderen gedragen worden en dat er met enige regelmaat op veiligheid en slijtage van de sieraden gecontroleerd wordt!
2. Eventueel kunnen wij er zorg voor dragen dat er na een periode van het dragen van de sieraden opnieuw bekeken wordt of er van enige vorm van slijtage sprake is en hebben wij hiervoor een extra service om het bij ons gekochte sieraad opnieuw te (ver)maken tegen een gereduceerd tarief! Deze service geldt alleen bij kindersieraden en artikelen die onder de categorie kinderen vallen en zijn gekocht bij Atelier Hobbekol en is bedoeld om alle risico's op ongelukken zo klein mogelijk te maken of indien mogelijk uit te sluiten! Neem altijd vooraf contact met ons op voor de kosten!
Atelier Hobbekol is niet aansprakelijk voor enige gevolgschade door afnemer!


ARTIKEL 9. VERLIES OF SCHADE:
1. Onze postpakketjes worden verzonden via postNL.
Het risico van verlies tijdens transport is nihil maar altijd mogelijk! Daarom sturen wij binnen Nederland alles wat door de brievenbus past en niet boven de 10 kilo gewicht uitkomt als brievenbuspakje voor €3,95 met Track&Trace, inclusief verzend- en verhandelingskosten!
Deze vorm van versturen heeft het voordeel dat er een Track&Trace code afgegeven wordt, waardoor wij kunnen zien dat het pakketje is afgeleverd!
2. Ook is het mogelijk om een artikel wat voor brievenbuspost doorgaat te versturen als pakketpost omdat het achteraf te groot blijkt voor de brievenbus. Wij zullen hierover vooraf contact met je opnemen om het restantbedrag alsnog over te maken op onze rekening, voordat het pakket verstuurd wordt! Het verschil met brievenbuspakje en pakketpost wordt ook verrekend als dit op eigen verzoek van de afnemer/consument verzonden wordt met pakketpost. Dan wordt de eerder betaalde €3,95 van het bedrag van €7,95 voor pakketpost afgetrokken en betaal je uiteindelijk €4,00 extra bij voor pakketpost. Uiteraard geldt dit ook voor verzekerd verzenden tegen het daar voor geldende tarief!
3. Atelier Hobbekol is niet aansprakelijk voor schade ontstaan aan voertuigen of andere objecten ontstaan door verkeerd aanwenden van de producten en is niet aansprakelijk voor enige schade bij afnemer die voortkomt uit het dragen van haar sieraden of andere producten!
Gevolgschade kan op geen enkele wijze op Atelier Hobbekol worden verhaald en het risico is voor de consument zelf!


ARTIKEL 10. OPZEGGING/ONTBINDINGSRECHT/AFKOELINGSPERIODE/ EN HET RECHT VAN RETOUR:
1. De consument heeft overeenkomstig de Wet verkoop op afstand/ontbindingsrecht (art. 7:5 BW) veertien kalenderdagen bedenktijd voor de aankopen vanaf het moment van ontvangst. (z.g.n. afkoelingsperiode). Binnen deze periode kan je zonder opgaaf van reden het artikel retour zenden mits het niet gedragen of gebruikt is. Deze termijn gaat in op het moment van ontvangst van de goederen. Na deze veertien dagen krijgt je nogmaals 14 dagen de tijd om het artikel daadwerkelijk retour te zenden. 
Als de veertien dagen zichttermijn verstreken zijn en je geen schriftelijk contact met: info@atelierhobbekol.nl hebt opgenomen, of via het retourformulier heb aangegeven de goederen te willen retourneren, dan is de koop een feit!
2. Mocht je het artikel retour sturen dan dient dit met alle meegeleverde accessoires te gebeuren in originele verpakking of deugdelijk verpakt in bubbeltjes plastic zoals op het moment dat deze bij je aankwam. Dit om de kans op schade tijdens het terugsturen te verkleinen! 
3. Je dient bij het zoekraken van het pakketje te kunnen bewijzen dat je contact hebt gehad met de postvervoerder en dat je er alles aan hebt gedaan om het pakketje terug te vinden en dat de geleverde zaken zijn teruggestuurd d.m.v. een bewijs van postbezorging.  Dit is nodig voor het opstarten van een onderzoek door PostNL en de eventuele regeling die Atelier Hobbekol uit coulance met de consument maakt!
LET WEL! HET GAAT HIER OM EEN VRIJWILLIGE REGELING VAN ATELIER HOBBEKOL ALS TEGEMOETKOMING NAAR DE CONSUMENT TOE!  ATELIER HOBBEKOL IS HIERTOE NIET VERPLICHT EN ZAL NIET AUTOMATISCH OF ALTIJD  WORDEN GEDAAN!! 
4. Duidelijk gedragen sieraden en gebruikte artikelen die beschadigd retour aankomen worden volgens de restschade regeling afgehandeld!  
5. Indien je toch binnen de veertien dagen bedenktijd besluit de sieraden of andere artikelen terug te sturen komen de retourkosten hiervan voor je eigen rekening, wat minimaal €4,95 brievenbuspakje met Track&Trace en maximaal: €7,95 pakketpost tot 10 kilo, €9,95 aangetekend, of €15,85 verzekerd verzenden kost. Dit dient te gebeuren zoals je je zending hebt ontvangen! 
6. Eveneens worden teruggestuurde artikelen die niet in de originele verpakking, maar los in een envelop zijn gedaan en hierdoor beschadigd bij Atelier Hobbekol aankomen of zijn zoekgeraakt NIET vergoed, of minus de schade die het tijdens het transport heeft opgelopen. Je kiest op deze manier van verzenden zelf voor het risico  van zoekraken of beschadiging! 
7. Atelier Hobbekol is NIET aansprakelijk voor zoekraken van retour artikelen/pakketjes die door de consument zijn verstuurd. 
8. Artikelen die speciaal op verzoek gemaakt of besteld zijn en dus onder maatwerk vallen, zijn uitgesloten van het retourrecht.
9. Als er meerdere artikelen in één keer zijn gekocht en er wordt een deel daarvan door jou retour gestuurd, dan vervalt het recht op teruggave van de verzendkosten voor ons en zal dit met het terugbetaalde bedrag verrekend worden.
10. Als je besluit om het sieraad of artikel terug te sturen, dient deze voorzien te zijn van een briefje met naam, adres, bankrekeningnummer en ordernummer! Dit om het zoeken in de boekhouding te vergemakkelijken en het niet onnodig lang voor jou te laten duren voordat het bedrag teruggestort kan gaan worden!
11. De link voor het herroepingsformulier of retourformulier wordt je aangeboden links onderaan de pagina onder de kopjes: Klantenservice,  waar deze via 'herroepingsformulier' gedownload kan worden!
12. Het retourrecht geldt niet voor verenigingen, instellingen, bedrijven en niet particuliere klanten! Deze kunnen in overleg wel ruilen, maar hier geldt dat er GEEN gebruik gemaakt kan worden van het ontbindingsrecht! 
13. Het annuleren van een dienst die al in gang is gezet dient gedeeltelijk betaald te worden naar gelang de opdracht is gevorderd! Het uurloon is via de mail bij ons op te vragen. Een opdracht voor het ontwerpen en/of maken van een sieraad die tussentijds geannuleerd wordt, dient dan ook gedeeltelijk betaald te worden al naar gelang het ontwerp is gevorderd!


ARTIKEL 11. ONTWERPEN VAN SIERADEN OF DROMENVANGERS:
1. Bij het speciaal ontwerpen van sieraden of dromenvangers zal er vooraf een aanbetaling gevraagd worden van 10 euro, wat achteraf met het nog restende bedrag verrekend wordt zodra deze wordt goedgekeurd.
Indien het uiteindelijke ontwerp goedgekeurd wordt, dient het resterende bedrag binnen 7 dagen overgemaakt te worden en zal het artikel opgestuurd worden zodra de gehele betaling aan Atelier Hobbekol is voldaan en ontvangen. Bij tussentijdse annulering tijdens het maken van de opdracht, wordt de 10 euro aanbetaling niet door Atelier Hobbekol terugbetaald omdat dit maatwerk betreft. Wij rekenen dit bedrag als compensatie voor de uren werk en voor de inkoop van de benodigde materialen die er voor dit ontwerp en deze opdracht nodig waren. Zo kom je niet voor de nare verrassing van een hoog bedrag te staan en wordt Atelier Hobbekol enigszins gecompenseerd voor alle materialen die zijn gebruikt.
Mocht er na akkoord van het ontwerp achteraf alsnog geannuleerd worden, dan dient er toch aan de VOLLEDIGE betalingsverplichting te worden voldaan. Atelier Hobbekol stuurt het ontwerp op zodra de betaling is ontvangen. 
2.  Sieraden of andere artikelen die speciaal op vraag ontworpen zijn, kunnen NIET geruild worden en vallen niet onder het retourrecht omdat dit maatwerk betreft!


ARTIKEL 12. RESERVEREN VAN EEN SIERAAD OF ANDER ARTIKEL:
1. Wij kunnen een sieraad of ander artikel voor je reserveren.
Hier staat wel tegenover dat wij ervan uitgaan en dat je na 3 dagen het sieraad of artikel zoals afgesproken afneemt en dat er daarom een aanbetaling gevraagd wordt van 20% van het totale bedrag, wat aan artikelen gereserveerd gaat worden.
Je geeft hiermee akkoord tot aankoop en betaling!
2. Wij houden het artikel 3 dagen voor je gereserveerd en daarna krijg je een mail met de vraag of je het artikel nog wilt.
Zie je na de reservering van de aankoop af, dan gaat het artikel weer in de verkoop en zal het aanbetaalde bedrag van 20% reserveringskosten niet terugbetaald worden. Dit omdat al de tijd dat deze in reservering stond er 'nee' is verkocht aan andere consumenten en we zo verlies het van inkomsten willen compenseren, zonder je het totale bedrag te berekenen.  

 
ARTIKEL 13. HONDENSIERADEN EN SIER/HALSBANDEN:
1. Sieraden zijn in beginsel bedoelt voor de mens die er rustig mee omgaat. Dit kan men echter van een hond niet verwachten en het is dan ook aannemelijk dat dit artikel niet lang meegaat. Bij de productie hiervan is rekening gehouden met de prijs, de veiligheid (geen scherpe uitsteeksels e.d.) en een techniek die een stootje kan doorstaan. Bij de prijs is er ook rekening mee gehouden om niet al te dure materialen te gebruiken, zodat je als het sieraad toch kapot mocht gaan een ander (honden) sieraad aan kan schaffen, zonder diep in de buidel te moeten tasten. 
2. Op de hondensieraden zit (bij hoge uitzondering en door tegemoetkoming door Atelier Hobbekol) veertien dagen garantie en geld dus niet bij verlies!
3.  Atelier Hobbekol is niet aansprakelijk voor schade die voortkomt aan de hond door het dragen van deze sieraden en ook niet voor het los schieten van de halsbanden. Deze zijn voor sier en NIET als aanlijning! Hier moet een extra tuigje en riem VAN EEN HONDENSPECIAALZAAK DIE HIERVOOR BEDOELT IS naast gebruikt worden! Mocht een hond alleen een halsband die voor de sier bedoelt is om hebben en deze schiet los waarbij de hond wegrent, dan is Atelier Hobbekol NIET aansprakelijk! Een tuigje uit de dierenspeciaalzaak voor de veiligheid van je hond en een halsbandje/tassel van Atelier Hobbekol, voor de sier!


ARTIKEL 14. CADEAUBONNEN EN KORTINGSCODES: 
1. Cadeaubonnen vanaf 10 euro zijn te koop via de contactpagina of te bestellen via: info@atelierhobbekol.nl en en worden tegen portokosten van €1,09 met een code verstuurd.
Wanneer je aangeeft dat de cadeaubon niet met de post bezorgd is, vervalt de code en krijg je een nieuwe en de oude code vervalt hiermee.
Als er met de vervallen code toch geprobeerd wordt om een order te plaatsen, dan doen wij melding van oplichting! 
2.De cadeaubonnen zijn in de webshop, bij het atelier zelf, of bij de kraam in te wisselen.
De cadeaubon is niet inwisselbaar voor contanten en is vanaf de datum van aankoop 3 jaar geldig.
Aankopen die geretourneerd worden en waarbij met een cadeaubon of retourbon betaald is, worden ook weer terugbetaald met hetzelfde betaalmiddel! Hierbij wordt er dus geen contant geld terug betaald!
 

ARTIKEL 15. HET BOEKEN VAN EEN WORKSHOP:

1. Bij een workshop wordt vooraf een model afgesproken wat door iedereen gemaakt gaat worden.
Dit kan uiteraard door iedereen anders gemaakt worden, doordat er heel veel verschillende kralen, materialen en kleuren ter beschikking liggen, zodat iedereen toch zijn eigen model kan maken zonder dat dit op elkaar lijkt. Dit om te voorkomen dat het chaotisch wordt en iedereen op elkaar moet wachten. 
2. Als er tijdens de workshop zonder overleg een ander of langer model gemaakt wordt als dat overeen gekomen was, worden de extra materialen en kralen door berekend over het bedrag wat van te voren was afgesproken. 
3. Bij het boeken van een workshop vragen wij 10 euro p.p. als aanbetaling, wat verrekend wordt op de dag waarop de workshop plaatsvindt. De aanbetaling dient binnen 5 dagen te geschieden! Zodra het bedrag door ons ontvangen is, staat de datum van de workshop vast/geregistreerd.
4. Je kunt een workshop reserveren via het winkelmandje van de desbetreffende workshop.
Reserveer het aantal personen en betaal op deze manier voor iedereen de aanbetaling die uiteraard verrekend wordt tijdens de workshop! Vergeet niet een telefoonnummer in te vullen! Zo kunnen wij je bereiken bij problemen, of als er wat meer informatie nodig is! 
Je kunt ook je workshop boeken via de contactpagina, mailen naar info@atelierhobbekol.nl of telefonisch waarna je een mail van ons krijgt om de workshop te bevestigen en deze vast staat.
 5. Tot 14 dagen voor de workshop kun je deze kosteloos afzeggen door een mail te sturen naar info@atelierhobbekol.nl of via de contactpagina en worden de reserveringskosten volledig terugbetaald. Zeg je binnen veertien dagen voorafgaand aan de datum waarop de workshop zal plaatsvinden af, dan wordt het vooruitbetaalde bedrag van 10 euro p.p. wat al betaald was, berekend als tegemoetkoming van de gemaakte en verloren kosten. Dit zien wij als een dienst die al in gang is gezet en daarom wordt de aanbetaling vanwege de kosten die er voor de inkoop van de materialen, de voorbereidingen en verloren kosten die zijn gemaakt, NIET terugbetaald! Voor deze workshop zijn andere boekingen geweigerd omdat deze datum al voor jou workshop bezet was en we hier financiële schade door ondervinden die we liever niet in zijn geheel bij jou door willen berekenen!
Als er sprake is van een vastgezette datum voor een workshop en je zegt deze binnen 7 dagen voor de workshop af, dan dien je de vereiste en volledige betaling te voldoen omdat je akkoord bent gegaan met de algemene voorwaarden, waarin staat dat bij geen tijdige betaling/afmelding en/of binnen 7 dagen voor de workshop het volledige bedrag dient te worden voldaan! Hierbij wordt echter wel de mogelijkheid geboden om de workshop zonder omboekingskosten naar een andere datum te verplaatsen, zodat je er geen financiële schade van hoeft te ondervinden!
6. Voor het omboeken van een workshop vragen wij 10 euro omboekingskosten. 
7. Een workshop kan zowel bij ons in het atelier als bij de klant thuis, of op een andere locatie gevolgd worden.
-Het  MINIMAAL aantal deelnemers voor de workshop SIERADEN maken in ons atelier is 4 personen en MAXIMAAL 6 personen en de tijd voor deze workshop is 1 tot maximaal 2 uur.
-Het MAXIMAAL aantal deelnemers voor de workshop DROMENVANGER maken is 2 personen en de tijd voor deze workshop is maximaal 4 uur.
-Het MINIMAAL aantal deelnemers voor een workshop sieraden maken OP LOCATIE is minimaal 8.
-Het MAXIMAAL aantal deelnemers op locatie gaat in overleg. 
8. Er zijn verschillende workshops te volgen en dus ook verschillende tarieven en deze zijn op de desbetreffende pagina's in de webshop te bekijken, of d.m.v. een mail naar info@atelierhobbekol.nl of de contactpagina bij ons op te vragen.
Een workshop is inclusief: alle materialen, begeleiding en gevolgd in het atelier, koffie of thee met wat lekkers, of een drankje met zoutjes naar keuze.
Als we op locatie komen dient men zelf voor de versnaperingen te zorgen.
9. De kinderworkshops zijn t/m 12 jaar, hierna geldt het volwassen tarief!
Een kinderworkshop is inclusief: materiaal, begeleiding, ranja met wat lekkers erbij en bij een verjaardagsfeestje een cadeautje voor de jarig job.
Dit dient vooraf aangegeven te worden!
10. Atelier Hobbekol heeft het recht om door omstandigheden of als niet aan de betalingsverplichting binnen de vijf dagen wordt voldaan, de workshop op het laatste moment te laten vervallen!
Bij ziekte van onze kant (een zieke 'juf' kan geen les geven) zullen wij na contact met de consument een oplossing bespreken. Uiteraard zullen wij er alles aan doen om het voor jou als klant zo prettig als mogelijk te regelen, door aan te bieden de workshop zonder omboekingskosten te verzetten, of om de vooruitbetaling volledig te retourneren waardoor je kosteloos van de workshop af mag zien! Hierbij kan Atelier Hobbekol niet aansprakelijk worden gesteld en kan er geen schadevergoeding worden geëist!


ARTIKEL 16. REISKOSTEN:
1. Voor een workshop bij je thuis worden er tot 10 kilometer geen reiskosten berekend.
2. Na 10 kilometer komen wij in principe niet aan huis (uitzonderingen in overleg) en er wordt dan €0,30 per kilometer berekend).


ARTIKEL 17. EXTRA KOSTEN:
1. Bij niet tijdig aan de betalingsverplichting te voldoen is Atelier Hobbekol gerechtigd om over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke 15% rente te berekenen en zijn wij gerechtigd de door ons gemaakte buitengerechtelijke incassokosten bij je in rekening te brengen. (Artikel 3 - betaling en levering).
2. Er worden extra kosten berekend als je besluit dat de workshop langer door moet gaan als wat was afgesproken. Bij volwassenen is dit €7,50 p.p. per half uur extra (incl. materialen) en kinderen €5,00 p.p. per half uur extra (incl. materialen). Dit geldt alleen als je besluit de workshop langer door te laten gaan en niet bij een kleine uitloop van de workshop! Hier zijn wij coulant in!
3. Wordt er tijdens de workshop zonder overleg een ander of langer model gemaakt als wat overeen gekomen was, dan worden de extra materialen en kralen doorberekend over het bedrag wat van te voren was afgesproken! 


ARTIKEL 18. UITVERKOCHTE ARTIKELEN:
1. Doordat wij de sieraden ook ergens anders uit hebben staan, kan het voorkomen dat een artikel al is verkocht voordat dit op de site bijgewerkt is.
Mocht dit zo wezen dan nemen wij contact met je op en in het geval dat het artikel al besteld is maar uitverkocht, zal het totale bedrag plus eventuele verzendkosten die al overgemaakt zijn, direct op je rekening teruggestort worden. 
Eventueel wordt de mogelijkheid geboden om een nieuw sieraad/artikel te laten maken in dezelfde stijl en prijs als datgene wat is uitverkocht, maar dit wordt nooit helemaal precies hetzelfde vanwege het feit dat wij unieke en handgemaakte exemplaren ontwerpen!
2. Verder kan het voorkomen dat een artikel uitverkocht is, doordat er ineens veel van verkocht wordt (denk hierbij aan materialen e.d.).
Ook hierbij geldt dat het bedrag en de eventuele verzendkosten wat al is overgemaakt uiterlijk binnen 30 dagen naar je teruggestort zullen worden.


ARTIKEL 19. INFORMATIE OVER MATERIALEN EN AFBEELDINGEN:
1. Wanneer er gesproken wordt over zilver,  goud of brons dan wordt bedoelt dat dit de kleur is.
Uiteraard kan je voor de prijzen die Atelier Hobbekol hanteert niet verwachten dat er van echt goud, zilver of brons sprake is. Mocht dit wel zo wezen dan zal dit duidelijk in de beschrijving bij het betreffende product vermeld staan!


ARTIKEL 20. REPARATIES.
1. Reparaties die via de mail zijn aangevraagd, worden online bekeken via foto's die door jou zijn opgestuurd. Echter kunnen de foto's niet precies op details bekeken worden en zal er een globaal advies gegeven worden. Mochten er later alsnog problemen zijn die op de foto's niet goed te zien waren, zal er altijd contact worden opgenomen voor een advies of andere oplossing. Aan deze globale adviezen kunnen GEEN rechten worden ontleent!
2. Ben je het hier niet mee eens en zoek je liever naar een andere oplossing of webshop, dan kan het ter reparatie aangeboden product naar je worden teruggestuurd tegen het daarvoor geldende verzendtarief wat voor rekening voor jezelf komt.
3. Een artikel wat ter reparatie aangeboden wordt moet om het goed te kunnen bekijken vaak uit elkaar worden gehaald. Als er achteraf problemen tevoorschijn komen met problemen die wij niet kunnen repareren of die niet met het blote oog op de toegestuurde foto's te zien waren, is Atelier Hobbekol niet aansprakelijk als het niet te repareren valt en zal deze al het materiaal degelijk verpakt terugsturen naar de consument of een andere oplossing aanbieden, waarbij het nog mogelijk is om mooi handwerk te leveren. Mocht je hier niet mee akkoord gaan dan is Atelier Hobbekol gerechtigd om het tegen de geldende verzendtarieven wat voor rekening van de consument komt terug te sturen en is de aanvraag tot reparatie ontbonden, zonder verdere kosten voor Atelier Hobbekol en jezelf.
4. Omdat er handwerk geleverd wordt, kan dit nooit hetzelfde eruit zien als een artikel wat in een fabriek gemaakt wordt. Dat is de kracht en de charme van handwerk en daar dient terdege rekening mee te worden gehouden! 
5. Op alle reparaties zit 3 maanden garantie vanaf de dag nadat deze naar je is teruggestuurd.


ARTIKEL 21. OVEREENKOMST:
1. De afnemer/consument is in alle gevallen aan een overeenkomst tussen hem of haarzelf en Atelier Hobbekol gebonden. Ook mondelinge afspraken zijn bindend! Dit geldt voor zowel via de webshop in de winkelmand besteld, schriftelijk, via de mail, telefonisch overeengekomen of mondeling! Waarbij moet worden opgemerkt dat bij een mondelinge afspraak, dit naderhand via een mail bevestigd dient te worden. Bij het niet nakomen van een gemaakte overeenkomst/afspraak krijgt de consument schriftelijk bericht voor het nakomen of ontbinden van de gemaakte afspraken/boekingen/en bestelde artikelen volgens de geldende voorwaarden. 
Uiteraard dient ook Atelier Hobbekol zich aan deze overeenkomst te houden en heeft de consument het recht om de overkomst bij niet nagekomen afspraken of niet tijdige leveringen schriftelijk aan het adres van Atelier Hobbekol te beëindigen. 
2. Een overeenkomst/bestelling tussen Atelier Hobbekol en de consument komt tot stand nadat een bestelling door Atelier Hobbekol op haalbaarheid is beoordeeld of via het bestelformulier is besteld, via de mail, telefonisch of mondeling en wat naderhand met een mail door ons gestuurd, bevestigd dient te worden.
3.Een bestelling in de webshop, aankoop bij de kraam, of een mondelinge bestelling of aankoop die is afgerond is definitief en brengt een betaalverplichting met zich mee!
4. Atelier Hobbekol behoudt zich het recht voor om zonder opgave van reden bestellingen of opdrachten te weigeren en/of te accepteren en onder voorwaarde dat de verzending geschied na vooruitbetaling of bij vermelding van achteraf betaling bij afhalen aan huis.


ARTIKEL 22. NIEUWSBRIEF:
1. Een nieuwsbrief is geheel kosteloos.
Mocht er echter geen prijs meer op gesteld worden dan kan je dit onder aan iedere nieuwe nieuwsbrief aangeven en worden je naam en alle privacy gegevens automatisch uit het bestand verwijderd.


ARTIKEL 23. PRIVACY POLICY EN COOKIES:
1. Atelier Hobbekol respecteert de privacy van haar klanten en zal dan ook geen gegevens aan derden doorgeven/verkopen en zal er zorg voor dragen dat deze gegevens vertrouwelijk behandeld worden via een beveiligde SSL verbinding die door Lemonweb/MyOnlineStore/Mijnwebwinkel te Oss verzorgt wordt! Voor verdere uitgebreide informatie verwijzen wij je graag naar de pagina Privacy Policy onderaan de webshop! Met wie worden er o.a. noodzakelijk gegevens (en cookies) gedeeld? De webwinkelsoftware wordt geregeld door MyOnlineStore/LemonWeb, die de webhosting van Mijnwebwinkel.nl doet. De gegevens die je invult tijdens het plaatsten van een order of het versturen van een bericht worden opgeslagen op de servers van onze verwerker, Lemonweb/MyOnlineStore/Mijnwebwinkel en deze zorgt voor een beveiligingsniveau dat past bij de te verwerken gegevens en neemt adequate maatregelen om gegevens te beschermen tegen verlies of enige vorm van onrechtmatige verwerking. Zo wordt bijvoorbeeld standaard gebruik gemaakt van een beveiligde SSL-verbinding. Tevens is dit noodzakelijk zodat we de overeenkomst met jou als klant veilig kunnen uitvoeren! Verder worden de gegevens met Webwinkelkeur gedeeld die voor de verwerking van de beoordelingen/reviews zorgt. Ook worden er gegevens/cookies gedeeld met Google, dit om van alle tools van Google gebruik te kunnen maken om de webshop goed te laten presteren. Verder zijn er als klant cookies nodig om alle platforms zoals Facebook, LinkedIn, X, Instagram, TikTok etc. goed te kunnen gebruiken. Verder maken wij gebruik van SumUp als betalingsdienst voor pinbetalingen en internetprovider Ziggo/Vodafone. 


ARTIKEL 24. KLACHTEN:
1. Voor informatie over klachten raden wij je aan om op de pagina 'klachten en retouren' te kijken of ons via het contactformulier of via e-mail te benaderen.


ARTIKEL 25: KLACHTENREGELING:
1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer.
Indien deze webwinkel is aangesloten bij WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden, dient de consument zich te wenden tot WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl) en deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/leden/. Mocht er niet tot een oplossing gekomen worden, dan heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie. De uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument aan de betreffende commissie betaald dienen te worden. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
6. Een klacht schort de verplichtingen van de consument of de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer de geleverde producten naar keuze kosteloos repareren of vervangen.
Wordt een klacht gegrond bevonden in het nadeel van de consument, dan zal deze aan zijn of haar verplichtingen voldoen.

ARTIKEL 26: CONTROLE OP ECHTHEID REVIEWS/BEOORDELINGEN:
1. Beoordelingen die door de consument in het gastenboek worden geplaatst zullen door Atelier Hobbekol op echtheid gecontroleerd worden en dienen via de contactpagina gestuurd te worden om aan de ACM (toezichthouder voor de hele EU) aan te kunnen tonen dat deze ook daadwerkelijk door mensen zijn ingestuurd.
De ondernemer dient alle consumentenbeoordelingen te controleren op echtheid.
2. Reviews of beoordelingen die via WebwinkelKeur gaan, worden op verzoek van Atelier Hobbekol door WebwinkelKeur zelf gecontroleerd op echtheid voordat deze geplaatst kunnen worden.

WAT GEBEURT ER ALS JE EEN REVIEW OF BEOORDELING VIA WEBWINKELKEUR ACHTERLAAT:
Wij verzamelen reviews/beoordelingen via het platform van WebwinkelKeur. Als je een review/beoordeling achterlaat dan ben je verplicht om je naam, woonplaats en e-mailadres op te geven. WebwinkelKeur deelt deze gegevens met ons, zodat wij de review/beoordeling aan je bestelling kunnen koppelen. Tevens  publiceren zij (alleen!) je naam en woonplaats op de eigen website. In sommige gevallen kunnen ze contact met je opnemen om een toelichting op je review/beoordeling te geven. In het geval dat wij je uitnodigen om een review/beoordeling achter te laten, delen wij je naam en e-mailadres met WebwinkelKeur. Zij gebruiken deze gegevens enkel met het doel je uit te nodigen om een review/beoordeling achter te laten en hebben passende technische en organisatorische maatregelen genomen om je persoonsgegevens te beschermen. Tevens behouden zij zich het recht voor om ten behoeve van het leveren van de dienstverlening derden in te schakelen, hiervoor hebben wij toestemming gegeven. Alle hierboven genoemde waarborgen met betrekking tot de bescherming van je persoonsgegevens zijn eveneens van toepassing op de onderdelen van de dienstverlening waarvoor WebwinkelKeur derden inschakelt.
 
*Atelier Hobbekol heeft het recht om de leveringsvoorwaarden tussentijds aan te passen! Fouten en prijswijzigingen voorbehouden!

AUTEURSRECHT:
Niets van deze algemene voorwaarden mag geheel of gedeeltelijk en op welke wijze dan ook worden overgenomen of gekopieerd! Artikel 10 lid 11 van de auteurswet van het wetboek van strafrecht.

IDENTITEIT VAN DE ONDERNEMER:
Atelier Hobbekol
Bezoekadres: Kruisstraat 73 8307 AC Ens.
Mobiel: 06-40497443
Vast nummer: 0527-251249
info@atelierhobbekol.nl
Rekeningnummer: NL64 RABO 0143626221 t.n.v. G. Wijnstok
Vanuit het buitenland BIC: RABONL2U
Atelier Hobbekol staat ingeschreven bij de kamer van koophandel te Lelystad onder nummer 32169766.
BTW nummer: NL001657167B96
Alle prijzen zijn inclusief BTW en exclusief verzendkosten tenzij anders op de desbetreffende pagina wordt vermeld!
Bij betaling ALTIJD het ordernummer vermelden!


INHOUDSOPGAVE:
Artikel 1 - Privacy Policy
Artikel 2 - Algemeen
Artikel 3 - Betaling en levering
Artikel 4 - Verzendkosten
Artikel 5 - Garantie
Artikel 6 - Retourrecht
Artikel 7 - Waardevermindering
Artikel 8 - Veiligheid en aansprakelijkheid
Artikel 9 - Verlies of schade
Artikel 10 - Opzegging/ontbindingsrecht/afkoelingsperiode en het recht van retour
Artikel 11 - Ontwerpen van sieraden
Artikel 12 - Reserveren van een sieraad of artikel
Artikel 13 - Hondensieraden en sierhalsbanden
Artikel 14 - Cadeaubonnen en kortingscodes
Artikel 15 - Het boeken van een workshop
Artikel 16 - Reiskosten
Artikel 17 - Extra kosten
Artikel 18 - Uitverkochte artikelen
Artikel 19 - Informatie over materialen en afbeeldingen
Artikel 20- Reparaties
Artikel 21 - Overeenkomst
Artikel 22 - Nieuwsbrief
Artikel 23 - Privacy Policy en cookies
Artikel 24 - Klachten en klachtenregeling
Artikel 25- Controle op echtheid reviews/beoordelingen


ARTIKEL 1. PRIVACY POLICY:
1. Atelier Hobbekol respecteert de privacy van haar klanten en voor de Privacy Policy regels verwijzen wij je naar de pagina: Privacy Policy.
2. Op grond van de geldende Nederlandse en Europese wetgeving heb je als betrokkene bepaalde rechten met betrekking tot de persoonsgegevens die door of namens ons worden verwerkt. Wij leggen in de volgende zinnen uit welke rechten dit zijn en hoe je je op deze rechten kunt beroepen. In beginsel sturen wij om misbruik te voorkomen, afschriften en kopieën van je gegevens enkel naar je toe bij het ons bekende e-mailadres. Mocht je liever prijs stellen om de gegevens op een ander e-mailadres of b.v. per post te ontvangen, dan zullen wij vragen je te legitimeren.
Als je vermoedt dat wij jou gegevens op de verkeerde manier gebruiken, dan heb je het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
3. Verder heb je inzage in alle gegevens die op jou als persoon betrekking hebben. Je ontvangt dan binnen dertig dagen een reactie op jouw verzoek. Als je verzoek wordt ingewilligd dan sturen wij je op het bij ons bekende e-mailadres een kopie van alle gegevens met een overzicht van de verwerkers die deze gegevens onder zich hebben, onder vermelding van de categorie waaronder wij deze gegevens hebben opgeslagen.


ARTIKEL 2. ALGEMEEN:
1. De prijs van de artikelen zijn per stuk tenzij anders vermeld, zolang de voorraad strekt en inclusief BTW maar exclusief verzendkosten.
2. Alle artikelen worden in Euro`s (€) aangegeven.
3. Alle artikelen worden verzonden via PostNL.
4. Het minimale bestelbedrag is 10 euro exclusief verzendkosten, kortingen en eventueel btw!
De verzendkosten blijven echter hetzelfde als voorheen namelijk het tarief van €4,95 bij PostNL wordt bij ons verstuurd voor €3,95 brievenbuspakje met Track&Trace. Wat inhoudt tot 2 kilo en alles wat door de brievenbus past.
Pakketpost voor artikelen die vanwege hun afmeting niet door de brievenbus passen en die bij PostNL €7,95 kosten, versturen wij binnen Nederland voor €6,95 met Track&Trace. Wil je het pakketje voor het goedkopere tarief zoals b.v. brievenbuspost of een andere vervoerder laten verzenden, dan is dit mogelijk door dit te mailen naar info@atelierhobbekol.nl. Het risico op zoekraken of beschadigen van het pakketje wordt dan wel voor jezelf, omdat wij standaard via PostNL verzenden en hiermee vervalt het risico voor ons!
5. Cadeaubonnen worden verzonden voor €1,50 en dit komt bovenop het bedrag waarvoor je de kadobon wilt kopen.
6. Al de artikelen die in deze webwinkel staan zijn ook na telefonische afspraak via het atelier te bekijken en/of te kopen.
7. Tevens kunnen op dit adres (na telefonisch overleg en op afspraak) bestelde goederen die via de webwinkel gedaan en betaald zijn na 10 uur s `ochtends afgehaald worden.
8. De afbeeldingen die te zien zijn bij de sieraden en de producten worden zo goed als mogelijk gefotografeerd en het liefst bij (zon)daglicht gemaakt om de kleuren zo echt als mogelijk te laten overkomen. Het kan echter voorkomen dat er toch enig kleurverschil optreed. Dit is niet te voorkomen en wordt zo nihil als mogelijk is gehouden!


ARTIKEL 3. BETALING EN LEVERING:
1. De knop: `Bestelling voor akkoord tot betaling bevestigen` is definitief en brengt een betaalverplichting met zich mee!!!
2. Contant of overmaken binnen 5 dagen en o.v.v. het ordernummer op de bankrekening van Atelier Hobbekol:
t.n.v. G. Wijnstok. Rabobank: NL64 RABO 0143 6262 21 Vanuit het buitenland is er een BIC-code nodig. BIC: RABONL2U
Zodra de betaling op de rekening van Atelier Hobbekol ontvangen is worden de artikelen verzonden.
Indien je niet tijdig aan de betalingsverplichting(en) voldoet en nadat je door ons bent gewezen op de te late betaling en een herinneringsmail hebt ontvangen om alsnog binnen 3 dagen tot betaling van het verschuldigde bedrag over te gaan, wij gerechtigd zijn om na het uitblijven van de betaling binnen deze betalingstermijn over het nog verschuldigde bedrag, de wettelijke 15% rente te berekenen en zijn wij gerechtigd de door jou gemaakte buitengerechtelijke incassokosten bij je in rekening te brengen.
3. Levering geschiedt uiterlijk binnen 30 dagen, maar wij streven ernaar om nadat de betaling op de rekening van Atelier Hobbekol bijgeschreven staat, de bestelling nog dezelfde dag te versturen.
Je krijgt de factuur van de bestelling via de mail toegezonden. Als je toch een papieren factuur mocht willen hebben kan dit aangegeven worden tijdens het bestellen in het vak opmerkingen. Hier wordt dan wel €1,25 administratiekosten voor gevraagd.
4. Door regelgeving zijn we verplicht een andere mogelijkheid aan te bieden waarbij je achteraf kunt betalen.
Wij hebben voor de optie betalen bij afhalen gekozen, hierbij reserveer je het pakketje via de webshop en op afspraak aan huis, kun je je bestelling na 10 uur s` ochtends af komen halen.
Bij ons kan er contant of via PIN afgerekend worden en wordt er op deze manier ook nog eens €3,95 brievenbuspakje of €6,95 pakketpost op de verzendkosten bespaard!
5. Overschrijding van de leveringstermijn van 30 dagen door Atelier Hobbekol aan jou, geeft deze laatste geen recht op schadevergoeding! Je hebt hierbij het recht om de bestelling te annuleren en wij zullen dan onmiddellijk en uiterlijk binnen 30 dagen tot terugbetaling overgaan van de goederen en eventuele verzendkosten die om welke reden dan ook niet geleverd konden worden.
6. Andersom heeft Atelier Hobbekol het recht om de koop te ontbinden als er na 8 dagen nog steeds geen betaling heeft plaats gevonden!
7. (FACTUUR OF PAKBON MEESTUREN):
Je krijgt nadat er betaald is een mail met daarin een uitgebreide bon van de bestelling, die je zelf uit kan printen of op kan slaan op de computer. Mocht je echter toch een papieren exemplaar willen ontvangen, geef dit dan tijdens het bestellen aan in het vakje `opmerkingen`. Je dient er echter wel rekening mee te houden dat we €1,25 per factuur vragen. Dit vanwege de kosten (tijd, papier, inkt, stroom, slijtage van printer) die het met zich meebrengt, maar nog belangrijker vinden wij de natuur waar dit echt een aanslag op is!


ARTIKEL 4. VERZENDKOSTEN:
1. Bestellingen of aankopen die binnen Nederland met brievenbuspakje verstuurd worden zijn vanaf 50 euro vrij van verzendkosten!
2. De verzendkosten tot een gewicht van 2 kilo zijn €3,95 voor brievenbuspakje met Track&Trace. Dit is inclusief verzend en verhandelingskosten en zijn altijd voor de consument.
Vanaf 2 tot 10 kilo en wat niet door de brievenbus past hanteren we €6,95 pakketpost. (Zie voor verdere info m.b.t. de verzendtarieven de pagina: Verzendkosten/Levertijd).
Wil je voor normaal en goedkoper tarief te weten brievenbuspost of een andere vervoerder de goederen laten verzenden, dan is dit mogelijk door contact op te nemen met info@atelierhobbekol.nl maar het risico van zoekraken of beschadigen van het pakketje wordt dan wel voor jezelf en hiermee vervalt het risico voor atelier Hobbekol!
3. Mocht een sieraad of artikel achteraf niet via brievenbuspost verstuurd kunnen worden vanwege de afmeting, gewicht en/of het risico van beschadiging, dan wordt het als pakketpost verstuurd. Hier komt dan tot 10 kilo €3,00 aan verzendkosten bij op het totale bedrag van €3,95 wat al is overgemaakt. Dus de totale verzendkosten voor jou als klant komen dan op €6,95. Mocht dit laatste blijken dan nemen wij voordat de artikelen verzonden gaan worden contact met je op. Uiteraard worden pakketten zwaarder als 10 kilo berekend volgens PostNL tarief.
4. Voor het versturen van artikelen naar het buitenland gelden de tarieven die PostNL hanteert. Echter bieden wij voor het versturen naar België je bestelling tegen een gereduceerd tarief aan welke in de webshop te vinden zijn onder: Verzendkosten/Levertijd`. Hierbij zijn de tarieven van verzending die in de webshop staan dan ook niet van toepassing en gelden alleen voor Nederland!
5. Mocht je liever een sieraad of artikel uit eigen afweging aangetekend, verzekerd verzenden, of als pakketpost laten versturen, dan komen de extra kosten voor rekening van jezelf! Deze keuze kan tijdens het bestellen aangegeven worden in het vakje opmerkingen, of via de contactpagina, Wacht dan met betalen tot Atelier Hobbekol contact met je op heeft genomen en waarin het uiteindelijke bedrag vermeld staat om over te maken. Tarieven hiervan zijn terug te lezen onder het kopje `verzendkosten/Levertijd` onderaan alle pagina`s.


ONJUISTE ADRESSERING!
Het komt nogal eens voor dat er pakketjes naar ons teruggestuurd worden omdat het adres niet correct is opgegeven.
De postcode en het huisnummer zijn de belangrijkste gegevens! Als je deze verkeerd opgeeft zal het pakket altijd naar ons teruggestuurd worden! De kosten die hier uit voortkomen doordat we het nogmaals naar jou op moeten sturen, zijn wij dan helaas genoodzaakt aan je door te berekenen. Mocht het pakketje zoekraken doordat er aantoonbaar de verkeerde adresgegevens aan ons zijn doorgegeven, dan zijn wij niet aansprakelijk voor terugbetaling van het vooruitbetaalde bedrag! Controleer VOORDAT de bestelling definitief geplaatst wordt NOGMAALS de adresgegevens op de orderbevestiging!


ARTIKEL 5. GARANTIE:
1. De garantie bedraagt 3 maanden vanaf de datum van aankoop en geldt tevens ook voor reparaties vanaf de datum dat het gerepareerd en naar jou toegezonden is.
2. EXTRA SERVICE. Ook na de garantietijd van 3 maanden zijn wij bereid om een eventueel defect te bekijken en kosteloos te repareren. Dit is echter NOOIT vanzelfsprekend en wordt per geval bekeken en geldt als EXTRA SERVICE!


ARTIKEL 6. RETOURRECHT:
1. Je hebt het recht om binnen 14 dagen zonder opgaaf van reden de artikelen te retourneren. Dit kan je binnen 14 dagen nadat je je bestelling hebt ontvangen doen, door dit schriftelijk te melden d.m.v. een mail naar info@atelierhobbekol.nl en door gebruik te maken van het formulier voor ontbindingsrecht. (Telefonische retouren worden NIET in behandeling genomen)! Hierna krijgt je nogmaals 14 dagen de tijd om het artikel retour te sturen. Als een product beschadigt of aantoonbaar gebruikt retour komt, zullen wij de schade in mindering brengen op het aankoopbedrag! Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag plus de volledige verzendkosten die betaald zijn en binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten, mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is. De kosten van het retour sturen is volledig voor jezelf! Atelier Hobbekol is NIET aansprakelijk voor vermissing van het retour gestuurde pakketje door de consument!
2. Uitzondering hierop zijn artikelen die vanwege hychiënische redenen niet retour gestuurd kunnen worden, als de verzegeling is verbroken!
Uiteraard worden deze als de verzegeling nog intact is, wel teruggenomen.
3. Artikelen die teruggestuurd worden (het liefst in originele verpakking, maar in ieder geval deugdelijk verpakt) zullen terugbetaald worden, maar altijd nadat er via de mail of via het contactformulier contact is opgenomen, al dan niet met het retour formulier! Pakketjes die als retour afzender verstuurd worden, ongefrankeerd worden verzonden, of waar te weinig betaalde porto op zit, worden NIET teruggenomen!
4. Artikelen die speciaal voor jou als consument besteld waren worden ook niet retour genomen, deze vallen onder maatwerk!
5. Atelier Hobbekol kan helaas geen zendingen of retouren onder rembours aannemen en deze worden dan ook automatisch geweigerd.

ARTIKEL 7. WAARDEVERMINDERING:
1. Wij verpakken de gekochte sieraden zo dat je ze aan alle kanten goed kan bekijken, passen en keuren. Mocht het product toch uitgepakt worden dan dient dit alleen om de artikelen te bekijken en/of uit te proberen, maar niet meer dan benodigd om het artikel te kunnen beoordelen en dan alleen voor zover dat nodig is voor een goede beoordeling van het product! Bij het verbreken van de verzegeling is je bestelling definitief! Komt een artikel retour waarvan het zegel is verbroken of wat volgens ons aantoonbaar meer dan noodzakelijk is gebruikt en er is hierdoor schade of slijtage ontstaan, dan wordt deze schade in rekening gebracht bij de consument. Hierbij wordt het terugbetaalde aankoopbedrag verminderd met de schade die is ontstaan. Er wordt dus alleen de restwaarde plus de verzendkosten die zijn gemaakt om het artikel te kunnen bestellen, terugbetaald.
2. Artikelen waarvan aantoonbaar meer dan noodzakelijk gebruik is gemaakt, vallen hiermee onder waardevermindering en deze schade zal naar alle redelijkheid worden verrekend op het oorspronkelijke terug te betalen bedrag!


ARTIKEL 8. VEILIGHEID EN AANSPRAKELIJKHEID:
1. Kinderen dienen sieraden altijd onder toezicht te dragen! Laat een baby of peuter NOOIT alleen met sieraden of speeltjes omdat ze dit in de mond kunnen stoppen en er stikgevaar dreigt! Bovendien zien kinderen kralen vaak aan als snoepjes en steken dit niet zelden in hun mond. Daarom ook het advies om sieraden, kralen en andere artikelen die je koopt, bij al te kleine kinderen uit de buurt te houden en er minstens op toe te zien dat ze er niet alleen mee spelen of het dragen!
Ouders dienen er zelf op toe te zien dat de sieraden onder toezicht door hun kinderen gedragen worden en dat er met enige regelmaat op veiligheid en slijtage van de sieraden gecontroleerd wordt!
2. Eventueel kunnen wij er zorg voor dragen dat er na een periode van het dragen van de sieraden opnieuw bekeken wordt of er van enige vorm van slijtage sprake is en hebben wij hiervoor een extra service om het bij ons gekochte sieraad opnieuw te (ver)maken tegen een gereduceerd tarief! Deze service geldt alleen bij kindersieraden en artikelen die onder de categorie kinderen vallen en zijn gekocht bij Atelier Hobbekol en is bedoeld om alle risico`s op ongelukken zo klein mogelijk te maken of indien mogelijk uit te sluiten! Neem altijd vooraf contact met ons op voor de kosten!
Atelier Hobbekol is niet aansprakelijk voor enige gevolgschade door afnemer!


ARTIKEL 9. VERLIES OF SCHADE:
1. Onze postpakketjes worden verzonden via postNL.
Het risico van verlies tijdens transport is nihil maar altijd mogelijk! Daarom sturen wij binnen Nederland alles wat door de brievenbus past en niet boven de 10 kilo gewicht uitkomt als brievenbuspakje voor €3,95 met Track&Trace, inclusief verzend- en verhandelingskosten!
Deze vorm van versturen heeft het voordeel dat er een Track&Trace code afgegeven wordt, waardoor wij kunnen zien dat het pakketje is afgeleverd!
2. Ook is het mogelijk om een artikel wat voor brievenbuspost doorgaat te versturen als pakketpost omdat het achteraf te groot blijkt voor de brievenbus. Wij zullen hierover vooraf contact met je opnemen om het restantbedrag alsnog over te maken op onze rekening, voordat het pakket verstuurd wordt! Het verschil met brievenbuspakje en pakketpost wordt ook verrekend als dit op eigen verzoek van de afnemer/consument verzonden wordt met pakketpost. Dan wordt de eerder betaalde €3,95 van het bedrag van €7,95 voor pakketpost afgetrokken en betaal je uiteindelijk €4,00 extra bij voor pakketpost. Uiteraard geldt dit ook voor verzekerd verzenden tegen het daar voor geldende tarief!
3. Atelier Hobbekol is niet aansprakelijk voor schade ontstaan aan voertuigen of andere objecten ontstaan door verkeerd aanwenden van de producten en is niet aansprakelijk voor enige schade bij afnemer die voortkomt uit het dragen van haar sieraden of andere producten!
Gevolgschade kan op geen enkele wijze op Atelier Hobbekol worden verhaald en het risico is voor de consument zelf!


ARTIKEL 10. OPZEGGING/ONTBINDINGSRECHT/AFKOELINGSPERIODE/ EN HET RECHT VAN RETOUR:
1. De consument heeft overeenkomstig de Wet verkoop op afstand/ontbindingsrecht (art. 7:5 BW) veertien kalenderdagen bedenktijd voor de aankopen vanaf het moment van ontvangst. (z.g.n. afkoelingsperiode). Binnen deze periode kan je zonder opgaaf van reden het artikel retour zenden mits het niet gedragen of gebruikt is. Deze termijn gaat in op het moment van ontvangst van de goederen. Na deze veertien dagen krijgt je nogmaals 14 dagen de tijd om het artikel daadwerkelijk retour te zenden.
Als de veertien dagen zichttermijn verstreken zijn en je geen schriftelijk contact met: info@atelierhobbekol.nl hebt opgenomen, of via het retourformulier heb aangegeven de goederen te willen retourneren, dan is de koop een feit!
2. Mocht je het artikel retour sturen dan dient dit met alle meegeleverde accessoires te gebeuren in originele verpakking of deugdelijk verpakt in bubbeltjes plastic zoals op het moment dat deze bij je aankwam. Dit om de kans op schade tijdens het terugsturen te verkleinen!
3. Je dient bij het zoekraken van het pakketje te kunnen bewijzen dat je contact hebt gehad met de postvervoerder en dat je er alles aan hebt gedaan om het pakketje terug te vinden en dat de geleverde zaken zijn teruggestuurd d.m.v. een bewijs van postbezorging. Dit is nodig voor het opstarten van een onderzoek door PostNL en de eventuele regeling die Atelier Hobbekol uit coulance met de consument maakt!
LET WEL! HET GAAT HIER OM EEN VRIJWILLIGE REGELING VAN ATELIER HOBBEKOL ALS TEGEMOETKOMING NAAR DE CONSUMENT TOE! ATELIER HOBBEKOL IS HIERTOE NIET VERPLICHT EN ZAL NIET AUTOMATISCH OF ALTIJD WORDEN GEDAAN!!
4. Duidelijk gedragen sieraden en gebruikte artikelen die beschadigd retour aankomen worden volgens de restschade regeling afgehandeld!
5. Indien je toch binnen de veertien dagen bedenktijd besluit de sieraden of andere artikelen terug te sturen komen de retourkosten hiervan voor je eigen rekening, wat minimaal €4,95 brievenbuspakje met Track&Trace en maximaal: €7,95 pakketpost tot 10 kilo, €9,95 aangetekend, of €15,85 verzekerd verzenden kost. Dit dient te gebeuren zoals je je zending hebt ontvangen!
6. Eveneens worden teruggestuurde artikelen die niet in de originele verpakking, maar los in een envelop zijn gedaan en hierdoor beschadigd bij Atelier Hobbekol aankomen of zijn zoekgeraakt NIET vergoed, of minus de schade die het tijdens het transport heeft opgelopen. Je kiest op deze manier van verzenden zelf voor het risico van zoekraken of beschadiging!
7. Atelier Hobbekol is NIET aansprakelijk voor zoekraken van retour artikelen/pakketjes die door de consument zijn verstuurd.
8. Artikelen die speciaal op verzoek gemaakt of besteld zijn en dus onder maatwerk vallen, zijn uitgesloten van het retourrecht.
9. Als er meerdere artikelen in één keer zijn gekocht en er wordt een deel daarvan door jou retour gestuurd, dan vervalt het recht op teruggave van de verzendkosten voor ons en zal dit met het terugbetaalde bedrag verrekend worden.
10. Als je besluit om het sieraad of artikel terug te sturen, dient deze voorzien te zijn van een briefje met naam, adres, bankrekeningnummer en ordernummer! Dit om het zoeken in de boekhouding te vergemakkelijken en het niet onnodig lang voor jou te laten duren voordat het bedrag teruggestort kan gaan worden!
11. De link voor het herroepingsformulier of retourformulier wordt je aangeboden links onderaan de pagina onder de kopjes: Klantenservice, waar deze via `herroepingsformulier` gedownload kan worden!
12. Het retourrecht geldt niet voor verenigingen, instellingen, bedrijven en niet particuliere klanten! Deze kunnen in overleg wel ruilen, maar hier geldt dat er GEEN gebruik gemaakt kan worden van het ontbindingsrecht!
13. Het annuleren van een dienst die al in gang is gezet dient gedeeltelijk betaald te worden naar gelang de opdracht is gevorderd! Het uurloon is via de mail bij ons op te vragen. Een opdracht voor het ontwerpen en/of maken van een sieraad die tussentijds geannuleerd wordt, dient dan ook gedeeltelijk betaald te worden al naar gelang het ontwerp is gevorderd!


ARTIKEL 11. ONTWERPEN VAN SIERADEN OF DROMENVANGERS:
1. Bij het speciaal ontwerpen van sieraden of dromenvangers zal er vooraf een aanbetaling gevraagd worden van 10 euro, wat achteraf met het nog restende bedrag verrekend wordt zodra deze wordt goedgekeurd.
Indien het uiteindelijke ontwerp goedgekeurd wordt, dient het resterende bedrag binnen 7 dagen overgemaakt te worden en zal het artikel opgestuurd worden zodra de gehele betaling aan Atelier Hobbekol is voldaan en ontvangen. Bij tussentijdse annulering tijdens het maken van de opdracht, wordt de 10 euro aanbetaling niet door Atelier Hobbekol terugbetaald omdat dit maatwerk betreft. Wij rekenen dit bedrag als compensatie voor de uren werk en voor de inkoop van de benodigde materialen die er voor dit ontwerp en deze opdracht nodig waren. Zo kom je niet voor de nare verrassing van een hoog bedrag te staan en wordt Atelier Hobbekol enigszins gecompenseerd voor alle materialen die zijn gebruikt.
Mocht er na akkoord van het ontwerp achteraf alsnog geannuleerd worden, dan dient er toch aan de VOLLEDIGE betalingsverplichting te worden voldaan. Atelier Hobbekol stuurt het ontwerp op zodra de betaling is ontvangen.
2. Sieraden of andere artikelen die speciaal op vraag ontworpen zijn, kunnen NIET geruild worden en vallen niet onder het retourrecht omdat dit maatwerk betreft!


ARTIKEL 12. RESERVEREN VAN EEN SIERAAD OF ANDER ARTIKEL:
1. Wij kunnen een sieraad of ander artikel voor je reserveren.
Hier staat wel tegenover dat wij ervan uitgaan en dat je na 3 dagen het sieraad of artikel zoals afgesproken afneemt en dat er daarom een aanbetaling gevraagd wordt van 20% van het totale bedrag, wat aan artikelen gereserveerd gaat worden.
Je geeft hiermee akkoord tot aankoop en betaling!
2. Wij houden het artikel 3 dagen voor je gereserveerd en daarna krijg je een mail met de vraag of je het artikel nog wilt.
Zie je na de reservering van de aankoop af, dan gaat het artikel weer in de verkoop en zal het aanbetaalde bedrag van 20% reserveringskosten niet terugbetaald worden. Dit omdat al de tijd dat deze in reservering stond er `nee` is verkocht aan andere consumenten en we zo verlies het van inkomsten willen compenseren, zonder je het totale bedrag te berekenen.


ARTIKEL 13. HONDENSIERADEN EN SIER/HALSBANDEN:
1. Sieraden zijn in beginsel bedoelt voor de mens die er rustig mee omgaat. Dit kan men echter van een hond niet verwachten en het is dan ook aannemelijk dat dit artikel niet lang meegaat. Bij de productie hiervan is rekening gehouden met de prijs, de veiligheid (geen scherpe uitsteeksels e.d.) en een techniek die een stootje kan doorstaan. Bij de prijs is er ook rekening mee gehouden om niet al te dure materialen te gebruiken, zodat je als het sieraad toch kapot mocht gaan een ander (honden) sieraad aan kan schaffen, zonder diep in de buidel te moeten tasten.
2. Op de hondensieraden zit (bij hoge uitzondering en door tegemoetkoming door Atelier Hobbekol) veertien dagen garantie en geld dus niet bij verlies!
3. Atelier Hobbekol is niet aansprakelijk voor schade die voortkomt aan de hond door het dragen van deze sieraden en ook niet voor het los schieten van de halsbanden. Deze zijn voor sier en NIET als aanlijning! Hier moet een extra tuigje en riem VAN EEN HONDENSPECIAALZAAK DIE HIERVOOR BEDOELT IS naast gebruikt worden! Mocht een hond alleen een halsband die voor de sier bedoelt is om hebben en deze schiet los waarbij de hond wegrent, dan is Atelier Hobbekol NIET aansprakelijk! Een tuigje uit de dierenspeciaalzaak voor de veiligheid van je hond en een halsbandje/tassel van Atelier Hobbekol, voor de sier!


ARTIKEL 14. CADEAUBONNEN EN KORTINGSCODES:
1. Cadeaubonnen vanaf 10 euro zijn te koop via de contactpagina of te bestellen via: info@atelierhobbekol.nl en worden tegen portokosten van €1,50 met een code verstuurd.
Wanneer je aangeeft dat de cadeaubon niet met de post bezorgd is, vervalt de code en krijg je een nieuwe en de oude code vervalt hiermee.
2.De cadeaubonnen zijn in de webshop, bij het atelier zelf of bij de kraam in te wisselen en exclusief verzendkosten!.
De cadeaubon is niet inwisselbaar voor contanten en is vanaf de datum van aankoop 3 jaar geldig.
Aankopen die geretourneerd worden en waarbij met een cadeaubon of retourbon betaald is, worden ook weer terugbetaald met hetzelfde betaalmiddel! Hierbij wordt er dus geen contant geld terug betaald!
N.B. Mocht er met de vervallen code toch geprobeerd worden om een order te plaatsen, dan doen wij melding van oplichting!


ARTIKEL 15. HET BOEKEN VAN EEN WORKSHOP:

1. Bij een workshop wordt vooraf een model afgesproken wat door iedereen gemaakt gaat worden.
Dit kan uiteraard door iedereen anders gemaakt worden, doordat er heel veel verschillende kralen, materialen en kleuren ter beschikking liggen, zodat iedereen toch zijn eigen model kan maken zonder dat dit op elkaar lijkt. Dit om te voorkomen dat het chaotisch wordt en iedereen op elkaar moet wachten.
2. Als er tijdens de workshop zonder overleg een ander of langer model gemaakt wordt als dat overeen gekomen was, worden de extra materialen en kralen door berekend over het bedrag wat van te voren was afgesproken.
3. Bij het boeken van een workshop vragen wij 10 euro p.p. als aanbetaling, wat verrekend wordt op de dag waarop de workshop plaatsvindt. De aanbetaling dient binnen 5 dagen te geschieden! Zodra het bedrag door ons ontvangen is, staat de datum van de workshop vast/geregistreerd.
4. Je kunt een workshop reserveren via het winkelmandje van de desbetreffende workshop.
Reserveer het aantal personen en betaal op deze manier voor iedereen de aanbetaling die uiteraard verrekend wordt tijdens de workshop! Vergeet niet een telefoonnummer in te vullen! Zo kunnen wij je bereiken bij problemen, of als er wat meer informatie nodig is!
Je kunt ook je workshop boeken via de contactpagina, mailen naar info@atelierhobbekol.nl of telefonisch waarna je een mail van ons krijgt om de workshop te bevestigen en deze vast staat.
5. Tot 14 dagen voor de workshop kun je deze kosteloos afzeggen door een mail te sturen naar info@atelierhobbekol.nl of via de contactpagina en worden de reserveringskosten volledig terugbetaald. Zeg je binnen veertien dagen voorafgaand aan de datum waarop de workshop zal plaatsvinden af, dan wordt het vooruitbetaalde bedrag van 10 euro p.p. wat al betaald was, berekend als tegemoetkoming van de gemaakte en verloren kosten. Dit zien wij als een dienst die al in gang is gezet en daarom wordt de aanbetaling vanwege de kosten die er voor de inkoop van de materialen, de voorbereidingen en verloren kosten die zijn gemaakt, NIET terugbetaald! Voor deze workshop zijn andere boekingen geweigerd omdat deze datum al voor jou workshop bezet was en we hier financiële schade door ondervinden die we liever niet in zijn geheel bij jou door willen berekenen!
Als er sprake is van een vastgezette datum voor een workshop en je zegt deze binnen 7 dagen voor de workshop af, dan dien je de vereiste en volledige betaling te voldoen omdat je akkoord bent gegaan met de algemene voorwaarden, waarin staat dat bij geen tijdige betaling/afmelding en/of binnen 7 dagen voor de workshop het volledige bedrag dient te worden voldaan! Hierbij wordt echter wel de mogelijkheid geboden om de workshop zonder omboekingskosten naar een andere datum te verplaatsen, zodat je er geen financiële schade van hoeft te ondervinden!
6. Voor het omboeken van een workshop vragen wij 10 euro omboekingskosten.
7. Een workshop kan zowel bij ons in het atelier als bij de klant thuis, of op een andere locatie gevolgd worden.
-Het MINIMAAL aantal deelnemers voor de WORKSHOP SIERADEN MAKEN in ons atelier is 4 personen en MAXIMAAL is 7 personen. De tijd voor deze workshop is 1 tot maximaal 2 uur.
-Het MAXIMAAL aantal deelnemers voor de WORKSHOP DROMENVANGER MAKEN is 2 personen en de tijd voor deze workshop is maximaal 3 uur.
-Het MINIMAAL aantal deelnemers voor een workshop SIERADEN MAKEN OP LOCATIE is minimaal 8.
-Het MAXIMAAL aantal deelnemers op locatie gaat in overleg.
8. Er zijn verschillende workshops te volgen en dus ook verschillende tarieven en deze zijn op de desbetreffende pagina`s in de webshop te bekijken, of d.m.v. een mail naar info@atelierhobbekol.nl of de contactpagina bij ons op te vragen.
9. Het minimale aantal personen voor een workshop sieraden maken in ons atelier is 4 en maximaal 7 personen. Wil je met meer als 10 personen een workshop op locatie volgen? Dan is er een leuke korting! Vraag er gerust naar tijdens het reserveren.
Een workshop is inclusief: alle materialen, begeleiding en gevolgd in het atelier, koffie of thee met wat lekkers, of een drankje met zoutjes naar keuze.
Als we op locatie komen dient men zelf voor de versnaperingen te zorgen.
10. De kinderworkshops zijn t/m 12 jaar, hierna geldt het volwassen tarief!
Een kinderworkshop is inclusief: materiaal, begeleiding, ranja met wat lekkers erbij en bij een verjaardagsfeestje een cadeautje voor de jarig job.
Dit dient vooraf aangegeven te worden!
11. Atelier Hobbekol heeft het recht om door omstandigheden of als niet aan de betalingsverplichting binnen de vijf dagen wordt voldaan, de workshop op het laatste moment te laten vervallen!
Bij ziekte van onze kant (een zieke `juf` kan geen les geven) zullen wij na contact met de consument een oplossing bespreken. Uiteraard zullen wij er alles aan doen om het voor jou als klant zo prettig als mogelijk te regelen, door aan te bieden de workshop zonder omboekingskosten te verzetten, of om de vooruitbetaling volledig te retourneren waardoor je kosteloos van de workshop af mag zien! Hierbij kan Atelier Hobbekol niet aansprakelijk worden gesteld en kan er geen schadevergoeding worden geëist!


ARTIKEL 16. REISKOSTEN:
1. Voor een workshop bij je thuis worden er tot 10 kilometer geen reiskosten berekend.
2. Na 10 kilometer komen wij in principe niet aan huis (uitzonderingen in overleg) en er wordt dan €0,30 per kilometer berekend).
3. Na 20 kilometer komen wij niet op locatie.


ARTIKEL 17. EXTRA KOSTEN:
1. Bij niet tijdig aan de betalingsverplichting te voldoen is Atelier Hobbekol gerechtigd om over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke 15% rente te berekenen en zijn wij gerechtigd de door ons gemaakte buitengerechtelijke incassokosten bij je in rekening te brengen. (Artikel 3 - betaling en levering).
2. Er worden extra kosten berekend als je besluit dat de workshop langer door moet gaan als wat was afgesproken. Bij volwassenen is dit €7,50 p.p. per half uur extra (incl. materialen) en kinderen €5,00 p.p. per half uur extra (incl. materialen). Dit geldt alleen als je besluit de workshop langer door te laten gaan en niet bij een kleine uitloop van de workshop! Hier zijn wij coulant in!
3. Wordt er tijdens de workshop zonder overleg een ander of langer model gemaakt als wat overeen gekomen was, dan worden de extra materialen en kralen doorberekend over het bedrag wat van te voren was afgesproken!
4. Het minimale aantal personen voor een workshop sieraden maken in ons atelier is 4 en maximaal 7 personen. Wil je met minder als 4 personen een workshop komen volgen? Dit kan in overleg, waarbij de prijs van een workshop p.p. uiteraard iets omhoog gaat. Wil je met meer als 10 personen een workshop op locatie volgen? Dan is er een leuke korting! Vraag er gerust naar tijdens het reserveren.


ARTIKEL 18. UITVERKOCHTE ARTIKELEN:
1. Doordat wij de sieraden ook ergens anders uit hebben staan, kan het voorkomen dat een artikel al is verkocht voordat dit op de site bijgewerkt is.
Mocht dit zo wezen dan nemen wij contact met je op en in het geval dat het artikel al besteld is maar uitverkocht, zal het totale bedrag plus eventuele verzendkosten die al overgemaakt zijn, direct op je rekening teruggestort worden.
Eventueel wordt de mogelijkheid geboden om een nieuw sieraad/artikel te laten maken in dezelfde stijl en prijs als datgene wat is uitverkocht, maar dit wordt nooit helemaal precies hetzelfde vanwege het feit dat wij unieke en handgemaakte exemplaren ontwerpen!
2. Verder kan het voorkomen dat een artikel uitverkocht is, doordat er ineens veel van verkocht wordt (denk hierbij aan materialen e.d.).
Ook hierbij geldt dat het bedrag en de eventuele verzendkosten wat al is overgemaakt uiterlijk binnen 30 dagen naar je teruggestort zullen worden.


ARTIKEL 19. INFORMATIE OVER MATERIALEN EN AFBEELDINGEN:
1. Wanneer er gesproken wordt over zilver, goud of brons dan wordt bedoelt dat dit de kleur is.
Uiteraard kan je voor de prijzen die Atelier Hobbekol hanteert niet verwachten dat er van echt goud, zilver of brons sprake is. Mocht dit wel zo wezen dan zal dit duidelijk in de beschrijving bij het betreffende product vermeld staan!


ARTIKEL 20. REPARATIES.
1. Reparaties die via de mail zijn aangevraagd, worden online bekeken via foto`s die door jou zijn opgestuurd. Echter kunnen de foto`s niet precies op details bekeken worden en zal er een globaal advies gegeven worden. Mochten er later alsnog problemen zijn die op de foto`s niet goed te zien waren, zal er altijd contact worden opgenomen voor een advies of andere oplossing. Aan deze globale adviezen kunnen GEEN rechten worden ontleent!
2. Ben je het hier niet mee eens en zoek je liever naar een andere oplossing of webshop, dan kan het ter reparatie aangeboden product naar je worden teruggestuurd tegen het daarvoor geldende verzendtarief wat voor rekening voor jezelf komt.
3. Een artikel wat ter reparatie aangeboden wordt moet om het goed te kunnen bekijken vaak uit elkaar worden gehaald. Als er achteraf problemen tevoorschijn komen met problemen die wij niet kunnen repareren of die niet met het blote oog op de toegestuurde foto`s te zien waren, is Atelier Hobbekol niet aansprakelijk als het niet te repareren valt en zal deze al het materiaal degelijk verpakt terugsturen naar de consument of een andere oplossing aanbieden, waarbij het nog mogelijk is om mooi handwerk te leveren. Mocht je hier niet mee akkoord gaan dan is Atelier Hobbekol gerechtigd om het tegen de geldende verzendtarieven wat voor rekening van de consument komt terug te sturen en is de aanvraag tot reparatie ontbonden, zonder verdere kosten voor Atelier Hobbekol en jezelf.
4. Omdat er handwerk geleverd wordt, kan dit nooit hetzelfde eruit zien als een artikel wat in een fabriek gemaakt wordt. Dat is de kracht en de charme van handwerk en daar dient terdege rekening mee te worden gehouden!
5. Op alle reparaties zit 3 maanden garantie vanaf de dag nadat deze naar je is teruggestuurd.


ARTIKEL 21. OVEREENKOMST:
1. De afnemer/consument is in alle gevallen aan een overeenkomst tussen hem of haarzelf en Atelier Hobbekol gebonden. Ook mondelinge afspraken zijn bindend! Dit geldt voor zowel via de webshop in de winkelmand besteld, schriftelijk, via de mail, telefonisch overeengekomen of mondeling! Waarbij moet worden opgemerkt dat bij een mondelinge afspraak, dit naderhand via een mail bevestigd dient te worden. Bij het niet nakomen van een gemaakte overeenkomst/afspraak krijgt de consument schriftelijk bericht voor het nakomen of ontbinden van de gemaakte afspraken/boekingen/en bestelde artikelen volgens de geldende voorwaarden.
Uiteraard dient ook Atelier Hobbekol zich aan deze overeenkomst te houden en heeft de consument het recht om de overkomst bij niet nagekomen afspraken of niet tijdige leveringen schriftelijk aan het adres van Atelier Hobbekol te beëindigen.
2. Een overeenkomst/bestelling tussen Atelier Hobbekol en de consument komt tot stand nadat een bestelling door Atelier Hobbekol op haalbaarheid is beoordeeld of via het bestelformulier is besteld, via de mail, telefonisch of mondeling en wat naderhand met een mail door ons gestuurd, bevestigd dient te worden.
3.Een bestelling in de webshop, aankoop bij de kraam, of een mondelinge bestelling of aankoop die is afgerond is definitief en brengt een betaalverplichting met zich mee!
4. Atelier Hobbekol behoudt zich het recht voor om zonder opgave van reden bestellingen of opdrachten te weigeren en/of te accepteren en onder voorwaarde dat de verzending geschied na vooruitbetaling of bij vermelding van achteraf betaling bij afhalen aan huis.


ARTIKEL 22. NIEUWSBRIEF:
1. Een nieuwsbrief is geheel kosteloos.
Mocht er echter geen prijs meer op gesteld worden dan kan je dit onder aan iedere nieuwe nieuwsbrief aangeven en worden je naam en alle privacy gegevens automatisch uit het bestand verwijderd.


ARTIKEL 23. PRIVACY POLICY EN COOKIES:
1. Atelier Hobbekol respecteert de privacy van haar klanten en zal dan ook geen gegevens aan derden doorgeven/verkopen en zal er zorg voor dragen dat deze gegevens vertrouwelijk behandeld worden via een beveiligde SSL verbinding die door Lemonweb/MyOnlineStore/Mijnwebwinkel te Oss verzorgt wordt! Voor verdere uitgebreide informatie verwijzen wij je graag naar de pagina Privacy Policy onderaan de webshop! Met wie worden er o.a. noodzakelijk gegevens (en cookies) gedeeld? De webwinkelsoftware wordt geregeld door MyOnlineStore/LemonWeb, die de webhosting van Mijnwebwinkel.nl doet. De gegevens die je invult tijdens het plaatsten van een order of het versturen van een bericht worden opgeslagen op de servers van onze verwerker, Lemonweb/MyOnlineStore/Mijnwebwinkel en deze zorgt voor een beveiligingsniveau dat past bij de te verwerken gegevens en neemt adequate maatregelen om gegevens te beschermen tegen verlies of enige vorm van onrechtmatige verwerking. Zo wordt bijvoorbeeld standaard gebruik gemaakt van een beveiligde SSL-verbinding. Tevens is dit noodzakelijk zodat we de overeenkomst met jou als klant veilig kunnen uitvoeren! Verder worden de gegevens met Webwinkelkeur gedeeld die voor de verwerking van de beoordelingen/reviews zorgt. Ook worden er gegevens/cookies gedeeld met Google, dit om van alle tools van Google gebruik te kunnen maken om de webshop goed te laten presteren. Verder zijn er als klant cookies nodig om alle platforms zoals Facebook, LinkedIn, X, Instagram, TikTok etc. goed te kunnen gebruiken. Verder maken wij gebruik van SumUp als betalingsdienst voor pinbetalingen en internetprovider Ziggo/Vodafone.


ARTIKEL 24. KLACHTEN:
1. Voor informatie over klachten raden wij je aan om op de pagina `klachten en retouren` te kijken of ons via het contactformulier of via e-mail te benaderen.

KLACHTENREGELING:
1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de ondernemer.
Indien deze webwinkel is aangesloten bij WebwinkelKeur en bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden, dient de consument zich te wenden tot WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl) en deze zal gratis bemiddelen. Controleer of deze webwinkel een lopend lidmaatschap heeft via https://www.webwinkelkeur.nl/leden/. Mocht er niet tot een oplossing gekomen worden, dan heeft de consument de mogelijkheid om zijn klacht te laten behandelen door de door WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie. De uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument aan de betreffende commissie betaald dienen te worden. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).
6. Een klacht schort de verplichtingen van de consument of de ondernemer niet op, tenzij de ondernemer schriftelijk anders aangeeft.
7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de ondernemer de geleverde producten naar keuze kosteloos repareren of vervangen.
Wordt een klacht gegrond bevonden in het nadeel van de consument, dan zal deze aan zijn of haar verplichtingen voldoen.

ARTIKEL 25: CONTROLE OP ECHTHEID REVIEWS/BEOORDELINGEN:
1. Beoordelingen die door de consument in het gastenboek worden geplaatst zullen door Atelier Hobbekol op echtheid gecontroleerd worden en dienen via de contactpagina gestuurd te worden om aan de ACM (toezichthouder voor de hele EU) aan te kunnen tonen dat deze ook daadwerkelijk door mensen zijn ingestuurd.
De ondernemer dient alle consumentenbeoordelingen te controleren op echtheid.
2. Reviews of beoordelingen die via WebwinkelKeur gaan, worden op verzoek van Atelier Hobbekol door WebwinkelKeur zelf gecontroleerd op echtheid voordat deze geplaatst kunnen worden.

WAT GEBEURT ER ALS JE EEN REVIEW OF BEOORDELING VIA WEBWINKELKEUR ACHTERLAAT:
Wij verzamelen reviews/beoordelingen via het platform van WebwinkelKeur. Als je een review/beoordeling achterlaat dan ben je verplicht om je naam, woonplaats en e-mailadres op te geven. WebwinkelKeur deelt deze gegevens met ons, zodat wij de review/beoordeling aan je bestelling kunnen koppelen. Tevens publiceren zij (alleen!) je naam en woonplaats op de eigen website. In sommige gevallen kunnen ze contact met je opnemen om een toelichting op je review/beoordeling te geven. In het geval dat wij je uitnodigen om een review/beoordeling achter te laten, delen wij je naam en e-mailadres met WebwinkelKeur. Zij gebruiken deze gegevens enkel met het doel je uit te nodigen om een review/beoordeling achter te laten en hebben passende technische en organisatorische maatregelen genomen om je persoonsgegevens te beschermen. Tevens behouden zij zich het recht voor om ten behoeve van het leveren van de dienstverlening derden in te schakelen, hiervoor hebben wij toestemming gegeven. Alle hierboven genoemde waarborgen met betrekking tot de bescherming van je persoonsgegevens zijn eveneens van toepassing op de onderdelen van de dienstverlening waarvoor WebwinkelKeur derden inschakelt.

*Atelier Hobbekol heeft het recht om de leveringsvoorwaarden tussentijds aan te passen! Fouten en prijswijzigingen voorbehouden!



(Download de Algemene voorwaarden als PDF bestand.)
© 2010 - 2024 Sieraden Webshop | Atelier Hobbekol | Exclusieve handgemaakte Sieraden | Kralen en Materialen | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel